Verhaal #18 Hét dreamteam

12-11

Een tijdje terug heb ik jullie voorgesteld aan de nieuwe eigenaren van Aalbers badkamers, Harm, Dennis en ondergetekende. Kort daarop volgde de column “in bad met…”, met daarin Peter Aalbers en Martien Borgers. Dit zijn de mensen die onze badkamers ontwerpen, verkopen, projecten plannen en het bedrijf aansturen. Binnenkort volgt Yolande, onze drijvende kracht op de financiële administratie, maar dit keer wil ik jullie eerst voorstellen aan ons dreamteam. De mannen die ervoor zorgen dat iedereen die bij ons een badkamer koopt ook daadwerkelijk krijgt wat ze van ons mogen verwachten, kwaliteit en een écht, unieke Aalbers badkamer. Het is een bont gezelschap aan persoonlijkheden wat ons team maakt tot wat het is. Wat ons team uiteindelijk bindt is de liefde en passie voor het vak en hart voor de zaak. Ik zal jullie voorstellen aan ons team. De volgorde is van links naar rechts (zie foto) zodat je ook gelijk een gezicht bij de naam hebt.

Om mee te beginnen, Paul (helemaal links dus). Paul is één van de oudgediende in ons team. Paul is oldskool en een echte Aalbers veteraan (in de goede zin van het woord). Met zijn jarenlange ervaring levert hij iedere keer weer iets extra’s. Dit zit ‘m vooral in de praktische aspecten. De aanpak. Paul heeft daar altijd een beeld bij en dit deelt hij dan ook met onze ontwerpers. Dit helpt in het verbeteren van onze ontwerpen en de realisatie ervan.  

Frank Coolen is geboren en getogen Wijchenaar. Hij is net als Roij (helemaal rechts) overgekomen van een collega sanitair specialist en is ons team een aantal jaren geleden komen versterken. Frank is een man van weinig woorden, maar een graag geziene specialist bij onze klanten. Wat jullie misschien niet weten is dat hij al 15 keer de Nijmeegse 4-daagse heeft uitgelopen. Dit zegt genoeg over zijn mentaliteit en doorzettingsvermogen. Als hij ergens voor gaat dan is dit ook voor de volle 100%. Zit het tegen in de badkamer dan gaat hij niet weg voordat het probleem is opgelost.

Michiel (derde van links) is de jongste van het team. Hij is dan ook de pineut want hij moet altijd de hapjes en drankjes voor de vrijdagmiddag borrel verzorgen. Tsja.. hoort erbij Michiel :). Michiel is dan wel de jongste van ons team maar hij kan zich goed meten met zijn collega’s. Michiel is een tegelzetter met potentie. Onder de vleugels van Frank van Kessel (tweede van rechts) zet hij mooie stappen en is hij op deze jonge leeftijd al van grote waarde voor ons bedrijf. Dit is ook gelijk een belangrijke kwaliteit van Frank van Kessel. Naast de hoge kwaliteit van zijn eigen werk is hij sterk in het opleiden van jonge jongens die de ambitie hebben en dit graag willen laten zien. Frank heeft een open uitstraling en kan zijn collega’s beter maken. Een echte mentor! Hij is samen met Michiel ook altijd bezig met nieuwe ontwikkelingen in het vak. Zo vormen zij met z’n 2-en het team dat de grote design platen (zie dit blog) in badkamers verwerkt. Specialistisch werk dat niet voor iedereen is weggelegd, maar wat Frank en Michiel zich echt eigen hebben gemaakt.

Gijs is de kleinste van het team maar zeker niet in zijn staat van dienst. Wat heeft hij inmiddels al veel voor ons betekent! Ook in mindere tijden stond hij altijd voor ons klaar en zette hij zonder blikken of blozen die extra stap. Hart voor de zaak. En niet om sentimenteel te doen maar dit is wat het Aalbers badkamers team zo uniek maakt. Hart voor de zaak. Allemaal, stuk voor stuk. Gijs is daarnaast een echte ras-optimist. Het glas is altijd halfvol! Dat is top om mee te werken. Een man waar je op kunt bouwen. Klanten koppelen vaak aan ons terug wat ze van de samenwerking vonden. Is alles naar wens verlopen? Badkamer goed opgeleverd? Naar wens, etc. Dit is input van klanten waarmee wij onze dienstverlening kunnen verbeteren, dit is dan ook super waardevol. Als wij een badkamer hebben opgeleverd dan koppelen klanten vaak terug dat, ze naast het eindresultaat, het erg op prijs hebben gesteld dat wij er altijd voor zorgen dat het aan het einde van iedere werkdag netjes opgeruimd en “schoon” is. Omdat wij in het hart van een woning werken en vaak voor een aantal weken deel uitmaken van het leven van onze klanten is het juist de bedoeling dat wij zo onopvallend als mogelijk en met respect voor de klant en zijn eigendommen ons werk uitvoeren. Gijs spant hierin de kroon en krijgt hier de meeste complimenten over.

Sjaak Kasser (derde van rechts) maakt het Aalbers badkamers tegelzetgilde compleet. Sjaak is net als Paul oldskool. Hij heeft aan weinig woorden genoeg en laat iedere keer weer zien waarom hij zo’n gerespecteerd lid van de Aalbers badkamers familie is. Namelijk kwaliteit leveren tot op detailniveau! Hoe uit zich dit? Nou, geen stripjes! :) Sjaak: “stripjes doen wij niet, komt niet in ons woordenboek voor. Alles in verstek! Dat is de Aalbers stijl”. Dat is ook wat ons uniek maakt. Een badkamer moet het “wow” gevoel geven, daar horen geen stripjes in. Sjaak heeft dit in beginjaren van ons bedrijf geïntroduceerd en iedere tegelzetter die ooit voor Aalbers badkamers heeft gewerkt maakt de badkamer nog steeds op deze manier.

De laatste in het rijtje is Roij (helemaal rechts). Roij is jaren geleden overgekomen vanuit een collega sanitair specialist. Hij kwam binnen bij Aalbers badkamers en heeft vrij snel zijn draai gevonden. Roij is communicatief erg sterk en een echte pragmaticus. Op het moment dat hij bezig is met een nieuwe badkamer en hij ziet terplekke dat een detail verbetert kan worden dan pakt hij dit op met de onze ontwerpers en de klant. Daarmee is hij een belangrijke kracht en een verlengstuk van onze ontwerpers. Dit zorgt er ook voor dat onze badkamers nog beter worden dan verwacht.

Ik hoop dat je een goed beeld hebt gekregen van ons dreamteam, 7 mannen met ieder een eigen kwaliteit en persoonlijkheid. Zij realiseren de badkamers bij jou in huis. De unieke badkamer die alleen wij kunnen ontwerpen en realiseren. Dit maakt Aalbers badkamers compleet en onderscheidt ons van onze collega’s. Ik ben trots op het werk dat deze mannen iedere dag weer leveren!

In mijn volgende blog iets totaal anders. Wij gaan het jaar namelijk uit met een knaller! Blijf mijn blogs goed in de gaten houden. Houd verder je ogen en oren goed open de komende tijd. Aangenaam……

Groet Frank,
Eigenaar & blogger

 

meer inspirerende verhalen

04-11 Verhaal #17 Italië inspireert: moodboards en design platen Wijchen, eind september, iedereen is terug van vakantie en Aalbers badkamers draait weer op volle toeren. De dagelijkse leiding van ons bedrijf ligt in handen van Harm dus ik kan met een gerust hart een paar dagen naar Italië, Toscane om precies te zijn. Ik ga samen met mijn vriendin Daphne (eigenaresse Daph met wie wij veel samenwerken) en wij gaan naast genieten van de rust ook inspiratie opdoen in een van de mooiste gebieden van Italië, misschien wel van Europa. Voorafgaand aan onze trip heb ik alvast een aantal afspraken gemaakt zodat wij efficiënt met onze tijd om kunnen gaan. 20-10 Verhaal #16 Kijkje in de toekomst van de badkamer Wij zijn continu bezig met innovatie & technologie en nieuwe producten voor in de badkamer en toiletruimtes. Wil je unieke ruimtes ontwerpen en realiseren dan begint het zoals altijd met een goede basis. Dit wordt nogal eens vergeten door “vooruitstrevende” partijen omdat ze te druk zijn met innoveren en vernieuwen en daardoor het belangrijkste uit het oog verliezen, namelijk de praktische basis. Wij niet. In onze ontwerpen besteden wij de meeste tijd aan praktische aspecten en gemak. Wij willen er namelijk zeker van zijn dat het fundament van een unieke badkamer of toiletruimte goed staat. Vervolgens polijsten wij dit geheel naar wens van de klant zonder het functionele uit het oog te verliezen. Als kers op de taart is het mogelijk om innovatie & technologie toe te passen. Dit kan ik vele soorten en maten, in deze blog focus ik mij op verlichting & multimedia en de combinatie ervan in 1 product. 07-10 Verhaal #15 Laufen ontvangt Aalbers badkamers in Madrid September is een van de beste maanden van het jaar om inspiratie op te doen in het buitenland. Waarom? Omdat het dan al relatief rustig is (ook in de toeristische hotspots) en bedrijven de tijd hebben om je te ontvangen.