Verhaal #12 The making of: hét merk Aalbers badkamers

15-08

Aalbers badkamers is door de ontwerpers en merken bouwers van Dorus & Mannes onder handen genomen. De opdracht was helder: kunnen jullie ons helpen met een nieuwe merkidentiteit? Nieuwe eigenaren, nieuw team en trends en ontwikkelingen die elkaar steeds sneller opvolgen zijn input geweest voor het uiteindelijke resultaat, hét nieuwe merk Aalbers badkamers. 

In het voorjaar van 2017 zijn we gestart met de eerste sessie. Een merksessie waarin Dorus & Mannes het bedrijf goed hebben leren kennen. Na veelvuldig onderzoek en bezoek aan onze showroom is een hechte band ontstaan dat heeft bijgedragen aan waar we tot dusver zijn gekomen.

Mannes: “Wij houden van merkbewuste organisaties. Bedrijven die weten wat het belang is van een sterk merk. Voor zowel intern als externe communicatie is het merk het vertrekpunt en helpt het bij het maken van keuzes. Het is erg tof om te zien dat Aalbers badkamers met veel verschillende type mensen zo bedreven is met dat wat hen verenigd. Dit hebben we willen vangen in de essentie van hun vak. Water. Geen loodgieter zonder water, geen inspiratie zonder water, geen ideëen zonder water. De uitdaging zat ‘m voor ons vooral in het aanspreken van een nieuwe doelgroep zonder afbreuk te doen aan de huidige reputatie van een kwalitatief hoogwaardige badkamer speciaalzaak. Door kleurstelling en speelse bewerking van elementen ontstaat er letterlijk een frisser gevoel. Een mooi uitgangspunt in communicatie is dat Aalbers badkamers steeds opnieuw weer streeft naar een badkamer die niemand anders heeft. Exclusiviteit zeker, maar duur niet per se. We zijn erg trots op ons werk tot zover, kijken uit naar de volgende stap”

Frank: ”het resultaat overtreft onze verwachtingen. Ik heb eerder met deze mannen mogen samenwerken en ik wist dus wat ze in huis hadden. Maar ook ik stond dit keer weer versteld van de creativiteit, de verbluffende uitwerking tot in detail en dit allemaal binnen de afgesproken termijn! Wat ik het mooiste vind om te zien is hoe Dorus & Mannes vanaf dag 1 ons team wisten te boeien en aan de hand meenam in het proces van merken bouwen en verandering. Tijdens de jaarlijkse bbq, voorafgaand aan de zomervakantie, hebben we alvast een tipje van de sluier opgelicht van ons nieuwe merk. Mooie reacties, enthousiasme en iedereen was onder de indruk. En oordeel nu zelf, fantastisch toch!” 

Dorus & Mannes zijn onze vrienden en onze vaste partner in het verder uitbouwen van hét nieuwe merk Aalbers badkamers. Eerst volgende uitdaging is de signing van het pand voordat we naar “binnen” gaan en onze showroom onder handen nemen. Hoe we dit doen en met wie? Blijf ons volgen op social media en via de site.

Tot snel!

Frank
Eigenaar, blogger, trendwatcher
Aalbers badkamers

meer inspirerende verhalen